Shakespeare Reloaded : The Shakespeare Renaissance 1989-2004 (SALS 36) (2011. 232 p. 21 cm)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Shakespeare Reloaded : The Shakespeare Renaissance 1989-2004 (SALS 36) (2011. 232 p. 21 cm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783868212419

Description


(Text)
Ever since the first Shakespeare film was shown in 1899, the Bard has been an continuous source for adaptors. This highly productive relationship of Shakespeare and film reached its climax in the 1990s. Starting with Kenneth Branaghs Henry V in 1989, a new wave of Shakespeare films flooded the big screen thus renewing the interest in this genre and reloading Shakespeares texts with new images. During the fifteen years following Branaghs film, the face of Shakespeare films was changed profoundly due to the increased use of cinematic techniques to visualise the essence of the plays. As Douglas Laniers study states, Shakespeare increasingly became a part of modern popular culture and thus the plays were used as a basis for rather unusual films such as Tromeo and Juliet (1996) which were more parody than reverence to the Bard.
This study examines the mechanisms at work during this period and analyses both the films and the relationship between the media involved. The adaptations are analysed with regard to their function within this Renaissance and their additions to the myth of Shakespeare on film. In order to structure the adaptations, a system of categories is introduced which highlights the meaning of each film for the Renaissance. Linda Hutcheons pluralistic approach to adaptation theory provides the theoretical basis for this analysis. Special emphasis is placed on Kenneth Branaghs films as they constitute a major influence on filmmakers during this long decade. Amongst others, films by Baz Luhrmann, Richard Loncraine and Julie Taymor are discussed.

最近チェックした商品