Building an integrated higher education system in Europe : Romania's commitments in the European Higher Education Area and their implementation at national level

個数:

Building an integrated higher education system in Europe : Romania's commitments in the European Higher Education Area and their implementation at national level

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 174 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789633860656
  • DDC分類 378

Full Description

Europe witnessed tectonic shifts in higher education triggered by the Bologna Process. The impact expands even beyond higher education, into the political, economic, and cultural transformations of the continent. From a legal and operational perspective, Bologna is based on a series of voluntary commitments assumed by the ministers responsible for higher education of the participating countries. Their actual implementation takes various forms in different countries. The Bologna Process has been studied extensively. Currently, however, there is no systematic study available about what a participating country has actually committed to do, and how it has implemented these commitments. This policy report attempts to develop such a comprehensive study for the case of one country, Romania.

Contents

Executive Summary 1. Introduction 2. General commitments in the Bologna Process 3. The Social Dimension of higher education: access, participation and completion of studies 4. Lifelong Learning 5. Recognition of prior learning (RPL) 6. EHEA in a global context/ International Openness/ Internationalisation of education 7 Quality Assurance 8. Student-centred learning and teaching and the promotion of the teaching mission of higher education (third mission) 9. Multidimensional transparency instruments 10. Employability 11. Recognition of Studies 12. Qualifications Framework/ The Three-Cycle Structure/ Joint Programmes Appendix 1. Abbreviations used throughout the document 2. Table of figures 3. Table of tables 4. List of Romanian experts that have contributed to the development of the study 5. List of main recommendations

最近チェックした商品