In Search of an Identity - the Politics of History as a School Subject in Hong Kong, 1960s-2005

個数:

In Search of an Identity - the Politics of History as a School Subject in Hong Kong, 1960s-2005

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 352 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789628093380
  • DDC分類 907.1051

Full Description

In most societies the school subject of History reflects and reinforces a sense of collective identity. However, in Hong Kong this has emphatically not been the case. Official and popular ambivalence towards 'the nation' in the shape of the People's Republic of China, and the sensitivity of Hong Kong's own political and cultural status, have meant that the question of local identity has until recently been largely sidestepped in school curricula and textbooks. In this ground-breaking study, Edward Vickers sets out to reexamine some of the myths concerning colonialism and schooling under the British, while showing how in postcolonial Hong Kong these myths have been deployed to legitimise a programme of nationalistic re-education. In a new Afterword, he emphasises that it is Hong Kong's fundamentally undemocratic political context that has thwarted and continues to thwart efforts to make history education a vehicle for fostering a liberal, democratic sense of regional and national citizenship.

最近チェックした商品