Ohne Worte : Vocality and Instrumentality in 19th-Century Music (Collected Writings of the Orpheus Institute)

個数:

Ohne Worte : Vocality and Instrumentality in 19th-Century Music (Collected Writings of the Orpheus Institute)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 100 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789058679987
  • DDC分類 780.9034

Full Description

The musical thought and practice of canonical composers
What can music tell us—without words? Can it depict scenes, narrate stories, elucidate beliefs? And can it be an instrument through which we access the inner lives not only of musicians from the past but of ourselves, today?
In Ohne Worte five scholars and performers probe these and related questions to illuminate both the experience and performance of nineteenth-century music. Drawing on a rich range of sources, they reveal the musical thought and practice of canonical composers like Berlioz, Mendelssohn, and Schumann. Their work challenges us to reconsider our musical practices and the voices manifested in them, and it encourages the creation of an art that is both historical and transcendental.

This publication is GPRC-labeled (Guaranteed Peer-Reviewed Content).
Contributors
Jean-Pierre Bartoli (Université Paris-Sorbonne), Hubert Moßburger (Staatlichen Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Stuttgart), Jeanne Roudet (Université Paris-Sorbonne), Douglass Seaton (Florida State University School of Music), Edoardo Torbianelli (Hochschule der Künste Bern)

Contents

Preface

— Edoardo Torbianelli
Playing with Images: Character and Emotion in the Age
of Romanticism

— Hubert MoàŸburger
"Inner Voices" and "Deep Combinations": Robert
Schumann's Approach to Romantic Polyphony

— Jeanne Roudet
Frédéric Chopin, Clara Schuman, and the Singing Piano
School

— Jean-Pierre Bartoli
Vocal Patterns in the Themes of Berlioz's Instrumental
Music

— Douglass Seaton
Plot and Narrative in Mendelssohn's Chamber Music for
Strings and Piano

— Hubert MoàŸburger
Robert Schumann's Poetic Paraphrases: Analytical
Implications

Personalia
Colophon

最近チェックした商品