Democratic Education and Muslim Philosophy : Interfacing Muslim and Communitarian Thought (2019)

個数:
電子版価格
¥9,512
  • 電子版あり

Democratic Education and Muslim Philosophy : Interfacing Muslim and Communitarian Thought (2019)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 123 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030300555
  • DDC分類 379

Full Description

This book examines how democratic education is conceptualised by exploring understandings of emotions in learning. The authors argue that emotion is both an embodiment and enhancement of democratic education: that rationality and emotion are not separate entities, but exist on a continuum. While democratic education would not exist if it were incommensurate with reason, making judgements about the human condition could not happen without invoking emotion. Synthesising Muslim scholarship with the perspectives of the Western world, the book draws on scholars such as Ibn al-Arabi, Ibn Sina (Avicenna) and Fazlur Rahman to offer an enriched and expanded notion of democratic education. This engaging and reflective work will be of interest and value to students and scholars of educational philosophy and cultural studies. 

Contents

Chapter 1. Democratic Education and Deliberative Freedom: A Defence of Co-learning.- Chapter 2. Democratic Education and Iterations: On the Emotion of 
Talking Back.- Chapter 3. Democratic Education and Gratitude.- Chapter 4. Belligerence and Distress as Emotions in Democratic Education.- Chapter 5. Democratic Education and Compassion.- Chapter 6. Adab and Democratic Education.- Chapter 7. Ibn al-Arabi's Idea of Al-insan Al-kamil (the Perfect 
Human) and Democratic Education.- Chapter 8. Ibn Sina's Notion of Intuition and Claims of Democratic Education.- Chapter 9. Fazlur Rahman's Notion of Shura and Its Implications for Democratic Education.- Chapter 10. Muhammad Iqbal's Conception of Ijtihad and Its Implications for Democratic Education. 

最近チェックした商品