Multilingual Education Yearbook 2019 : Media of Instruction & Multilingual Settings (Multilingual Education Yearbook)

個数:
電子版価格
¥10,062
  • 電子版あり
  • ポイントキャンペーン

Multilingual Education Yearbook 2019 : Media of Instruction & Multilingual Settings (Multilingual Education Yearbook)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 229 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030143855

Full Description

This book offers essential insights into the challenges and complexities surrounding the medium of instruction (MOI), its impact on all languages and stakeholders in multilingual contexts, educational processes, developments and outcomes.   MOI has been a prominent topic in recent debates on the role of languages in education in multilingual contexts, partly because prioritizing one language over others as the medium of instruction has a profound impact on all languages and stakeholders in multilingual contexts. These include, to name but a few, (language) teachers, teacher educators, students, and policymakers, as well as industries and enterprises built around the needs and expectations of these stakeholders. 
This book presents high-quality empirical research on education in multilingual societies. It highlights research findings that, in addition to providing descriptions of language learning, development and use in language contact and multilingual contexts, will help shape future language education policy and practices in multilingual societies.

Contents

Chapter 1. Medium of instruction and Multilingual contexts: Unravelling the questions and unpacking the challenges (Indika Liyanage).- Chapter 2. Language alternation as an interactional practice in the foreign language classroom (Anna Filipi).- Chapter 3. Multilingualism and language mixing among Singapore university students (Kingsley Bolton).- Chapter 4. Educational globalization and the creation of split identities (Francois Victor Tochon).- Chapter 5. Bilingual Education classrooms in Sri Lankan schools: A social space for ethnolinguistic reconciliation (Harsha Wijesekera).- Chapter 6. CLIL for who? Commodification of English-medium courses in Japan's higher education (Kayoko Hashimoto).- Chapter 7. Benefits of translanguaging and transculturation exchanges between international higher degree research students and English medium research supervisors (Minglin Li).- Chapter 8. Trilingualism and Medium of Instruction Models in Minority Schools in Qinghai Province, China (Ma, Fu).- Chapter 9. Children's views and strategies for making friends in linguistically diverse English medium instruction settings (Maryanne Theobald).- Chapter 10. English in a Mongolian Ethnic Minority Primary School (Yi Yayuan).- Chapter 11. Scrutinising Critical Thinking (CT) in Chinese Higher Education: Perceptions of Chinese Academics (Anhui Wang).- Chapter 12. Media of instruction in Indonesia: Implications for bi/multilingual education (Tony Walker).

最近チェックした商品