Queer Teachers' Agency in Language Education : Shaping Inclusive and Equitable Learning Environments (Emerald Points)

個数:

Queer Teachers' Agency in Language Education : Shaping Inclusive and Equitable Learning Environments (Emerald Points)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 160 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781836629313
  • DDC分類 418.0071

Full Description

Queer Teachers' Agency in Language Education explores how to create an inclusive, gender-fair language learning environment by embracing the queer identity of the teacher, challenging traditional norms and fostering acceptance.

Language teaching is inherently tied to the social and cultural contexts in which it occurs, and it reflects, often unconsciously, the dominant norms and values of society. As such, language classrooms are frequently sites where heteronormative practices and assumptions are reproduced, often to the detriment of queer language teachers and students. Mark Bedoya Ulla delves into the interplay of culture, gender identity, and language in the classroom to cultivate a more inclusive and open learning space and discusses how queer language teachers can actively shape inclusive, equitable language learning environments. Chapters emphasise the importance of queer teachers' roles, identity, and agency in promoting social justice in language education.

Through a combination of empirical studies and theoretical discussions, Queer Teachers' Agency in Language Education empowers queer language teachers by highlighting their role as agents of change. It offers strategies to help them challenge heteronormativity in their professional practices and contribute to creating a more inclusive educational environment.

Contents

Part One. Theoretical and conceptual backgrounds

Chapter 1. Inclusion, equality, and teacher agency in education

Chapter 2. The importance of teacher agency, queer pedagogy, social justice

Chapter 3. Teacher agency for social justice

Chapter 4. Queer language teachers and their educational contexts

Part Two. Study findings on teacher agency in queer language pedagogy

Chapter 5. Queer teacher agency in language pedagogy

Chapter 6. Queer teacher identity in language pedagogy

Chapter 7. Promoting queer language pedagogy

Chapter 8. Concluding notes: Queer teacher identity and teacher agency

最近チェックした商品