Educating Adolescent Newcomers in the Superdiverse Midwest : Multilingual Students in English-centric Contexts (Bilingual Education & Bilingualism)

個数:

Educating Adolescent Newcomers in the Superdiverse Midwest : Multilingual Students in English-centric Contexts (Bilingual Education & Bilingualism)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781788927574
  • DDC分類 370.1170977

Full Description

This book juxtaposes superdiversity with the reality of English-centricity in the United States, set against the long-standing challenges regarding migration and language policy in the US, most recently underlined by Donald Trump's 2016 election win and subsequent aggressive and partially successful attempts to limit migration. The book explores the history, policies, and practices of an adolescent newcomer program in Central Ohio, in the US Midwest, that seeks to provide an equitable and engaging education to its students. It addresses, on the one hand, positive, progressive institutional responses, including an embrace of translanguaging and a willingness to acknowledge and build on students' languacultural backgrounds. On the other hand, the book explores the effects of inconsistent, inefficient and sometimes nonsensical patterns in these responses. The book analyzes student outcomes and argues that, although some students are well-served by the program, tensions in the program lead to uneven, and even troubling, behavior and results, ranging from poor academic performance to dropping out. Finally, the book addresses ongoing evolutions and debates to the program and their potential to realize the program's aspirations.

Contents

Tables and Figures

Introduction

Chapter 1: Tensions Between Superdiversity and Translanguaging, English-Centricity and 'Mainstream' in the Education of Adolescent Newcomers

Chapter 2: An English-centric Program with Multilingual Margins

Chapter 3: Students and Outcomes

Chapter 4: Aspirations for Better Program Futures

Conclusion

Methodological Appendix

References

Index

最近チェックした商品