The Econometrics of Complex Survey Data : Theory and Applications (Advances in Econometrics)

個数:

The Econometrics of Complex Survey Data : Theory and Applications (Advances in Econometrics)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 344 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781787567269
  • DDC分類 330.015195

Full Description

This volume of Advances in Econometrics contains a selection of papers presented at the "Econometrics of Complex Survey Data: Theory and Applications" conference organized by the Bank of Canada, Ottawa, Canada, from October 19-20, 2017. The papers included in this volume span a range of methodological and practical topics including survey collection comparisons, imputation mechanisms, the bootstrap, nonparametric techniques, specification tests, and empirical likelihood estimation using complex survey data. 
For academics and students with an interest in econometrics and the ways in which complex survey data can be used and evaluated, this volume is essential.

Contents

INTRODUCTION PART I: SAMPLING DESIGN 
1. CAN INTERNET MATCH HIGH QUALITY TRADITIONAL SURVEYS? COMPARING THE HEALTH AND RETIREMENT STUDY AND ITS ONLINE VERSION; Marco Angrisani, Brian Finley and Arie Kapteyn 
2. EFFECTIVENESS OF STRATIFIED RANDOM SAMPLING FOR PAYMENT CARD ACCEPTANCE AND USAGE; Christopher S. Henry and Tamás Ilyés 
PART II: VARIANCE ESTIMATION 
3. WILD BOOTSTRAP RANDOMIZATION INFERENCE FOR FEW TREATED CLUSTERS; James G. MacKinnon and Matthew D. Webb 
4. VARIANCE ESTIMATION USING BOOTSTRAP RESAMPLING METHODS: 2013 METHODS-OF-PAYMENT SURVEY QUESTIONNAIRE; Heng Chen and Q. Rallye Shen 
PART III: ESTIMATION AND INFERENCE 
5. MODEL SELECTION TESTS FOR COMPLEX SURVEY SAMPLES; Iraj Rahmani and Jeffrey M. Wooldridge 
6. INFERENCE IN CONDITIONAL MOMENT RESTRICTION MODELS WHEN THERE IS SELECTION DUE TO STRATIFICATION; Antonio Cosma, Andreï Kostyrka and Gautam Tripathi 
7. NONPARAMETRIC KERNEL REGRESSION USING COMPLEX SURVEY DATA; Luc Clair 
8. NEAREST NEIGHBOR IMPUTATION FOR GENERAL PARAMETER ESTIMATION IN SURVEY SAMPLING; Shu Yang and Jae Kwang Kim 
PART IV: APPLICATIONS IN BUSINESS, HOUSEHOLD, AND CRIME SURVEYS 
9. SURVEY DESIGN AND ESTIMATION WITH RANDOM QUESTIONNAIRE BLOCKING TO CONTROL FATIGUE AND NONRESPONSE IN A LARGE VOLUNTARY INSTITUTIONAL DATA COLLECTION; Geoffrey R. Gerdes and Xuemei Liu 
10. DOES SELECTIVE CRIME REPORTING INFLUENCE OUR ABILITY TO DETECT RACIAL DISCRIMINATION IN THE NYPD'S STOP-AND-FRISK PROGRAM?; Steven F. Lehrer and Louis-Pierre Lepage 
11. SURVEY EVIDENCE ON BLACK MARKET LIQUOR IN COLOMBIA; Gustavo Canavire-Bacarreza, Alexander L. Lundberg and Alejandra Montoya-Agudelo