The Brecht Yearbook / Das Brecht-Jahrbuch 50 (Brecht Yearbook)

個数:
  • 予約

The Brecht Yearbook / Das Brecht-Jahrbuch 50 (Brecht Yearbook)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781640141995

Full Description

The Brecht Yearbook, published by Camden House on behalf of the International Brecht Society, is the central scholarly forum for the study of Brecht's life and work and of topics relevant to him.

Volume 50 begins with a conversation about the recently published collection of interviews with Brecht and a personal chronicle of the publication history of the 30-volume edition of Brecht's works. The contributions featuring new research cover a wide range of topics related to Brecht, including his use of "pastology"; racialization in his early plays; the 1932 production of The Mother as a women's counter-campaign against Nazi misogyny; the first English-language productions of Señora Carrar's Rifles in 1938; an unrealized African-American production of The Threepenny Opera in the early 1940s; the first French translation of the Short Organon for the Theatre in 1955; and the connection of his ideas to a pedagogy of revolution, Mark Fisher's concept of "capitalist realism," and interreligious dialogue.

Edited by Elena Pnevmonidou and Markus Wessendorf. Book reviews edited by Noah Willumsen. Contributors: Martin Brady, Laura Ginters, Helen Hughes, Torben Ibs, Liam Johnston-McCondach, Sabrina Kanthak, Sabine Kebir, Jan Knopf, Sean Larson, Jakob Ribič, Hanife Schulte, Vera Stegmann, and Noah Willumsen.

Contents

Editorial
List of Abbreviations

Interview
Noah Willumsen (Berlin) und Torben Ibs (Leipzig)
Brecht im Interview? Ein Gespräch über seine Interviews

Chronicle
Jan Knopf (Karlsruhe)
"Phui, böser Hecht!" Vom "Jahrhundertunternehmen" (1985) zur Schmierenwissenschaft (2024): Absteigende Chronik der Großen Brecht-Ausgabe (GBA)

New Brecht Research
Sabrina Kanthak (Munich)
Durch "Ver-Anderung" zu einer neuen Öffentlichkeit: Rezeption und Differenz bei Trommeln in der Nacht und Im Dickicht

Sean Larson (New York)
Brecht's Fatzer Fragments and the Pedagogy of Revolution: A Historical View

Hanife Schulte (London)
Responding to Election-Time Misogyny: The Adaptation, Production, and Performances of The Mother in Weimar Berlin (1930-1932)

Sabine Kebir (Berlin)
Kulturelle Aneignung: Ethnizität und Universalität in Brechts hegelianisch-globalisiertem Theater

Laura Ginters (Sydney)
Singing Back to Brecht: The Early Production History of Señora Carrar's Rifles in Australia and the United States

Robert Cohen (New York)
Das französische Chanson der 1930er Jahre und der Brechtkreis

Liam Johnston-McCondach (Oxford)
Theoretical Translations: The Short Organon in France

Vera Stegmann (Bethlehem, PA)
Wonder Beyond Belief: Strategies of Estrangement in Navid Kermani's Interreligious Dialogues

Martin Brady (London) and Helen Hughes (Guildford)
Brecht's Pastology and Its Afterlife in the GDR

Jakob Ribič (Ljubljana)
Dialectical Theater at the End of History

Book Reviews

Robert Cohen (New York)
Historisch-kritisches Wörterbuch des Marxismus, Bd. 9/II.
Hrsg. von Wolfgang Fritz Haug, Frigga Haug, Peter Jehle, Wolfgang Küttler und Oliver Walkenhorst

Curtis Swope (San Antonio)
Todd Cronan. Red Aesthetics: Rodchenko, Brecht, Eisenstein

Benedetta Bronzini(Modena)
Heiner-Müller-Jahrbuch 1. Hrsg. von Norbert Otto Eke, Janine Ludwig und Florian Vaßen

Jasper Schagerl (Bremen)
Thomas Irmer. René Pollesch-Arbeit. Brecht. Cinema. Interviews und Gespräche

Marten Weise (Berlin)
David Barnett. Theatricality, Playtexts and Society


Notes on the Contributors

最近チェックした商品