Black Performance on the Outskirts of the Left : A History of the Impossible (Sexual Cultures)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Black Performance on the Outskirts of the Left : A History of the Impossible (Sexual Cultures)

  • ウェブストア価格 ¥21,387(本体¥19,443)
  • New York University Press(2017/08発売)
  • 外貨定価 US$ 98.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 970pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 248 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781479837038
  • DDC分類 791.08996073

Full Description

Articulates the role black theatricality played in the radical energy of the sixties

Black Performance on the Outskirts of the Left illustrates the black political ideas that radicalized the artistic endeavors of musicians, playwrights, and actors beginning in the 1960s. These ideas paved the way for imaginative models for social transformation through performance. Using the notion of excess—its transgression, multiplicity, and ambivalence—Malik Gaines considers how performances of that era circulated a black political discourse capable of unsettling commonplace understandings of race, gender, and sexuality. Following the transnational route forged by W.E.B. Du Bois, Josephine Baker, and other modern political actors, from the United States to West Africa, Europe and back, this book considers how artists negotiated at once the local, national, and diasporic frames through which race has been represented.
Looking broadly at performances found in music, theater, film, and everyday life—from American singer and pianist Nina Simone, Ghanaian playwrights Efua Sutherland and Ama Ata Aidoo, Afro-German actor Günther Kaufmann, to California-based performer Sylvester—Gaines explores how shared signs of racial legacy and resistance politics are articulated with regional distinction.
Bringing the lens forward through contemporary art performance at the 2015 Venice Biennial, Gaines connects the idea of sixties radicality to today's interest in that history, explores the aspects of those politics that are lost in translation, and highlights the black expressive strategies that have maintained potent energy. Black Performance on the Outskirts of the Left articulates the role black theatricality played in the radical energy of the sixties, following the evolution of black identity politics to reveal blackness's ability to transform contemporary social conditions.

最近チェックした商品