芸術教育における哲学的問い<br>Philosophical Questions in Art Education : Why the Arts Can and Should be Taught in Schools (Bloomsbury Philosophy of Education)

個数:
  • 予約

芸術教育における哲学的問い
Philosophical Questions in Art Education : Why the Arts Can and Should be Taught in Schools (Bloomsbury Philosophy of Education)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350464605

Full Description

This book examines the rationale of incorporating the arts in the school curriculum from a philosophical, rather than pedagogical, perspective.

Educational resources are frequently under scrutiny, and education policy makers wish to maximize the use of public funds and children's time at school, leaving the arts as a lower priority. To understand the logic behind this, Lorand revisits milestones in the history of the philosophy of art to address core questions in art education, namely, what are the challenges of teaching the arts? And why teach the arts at all?

Lorand draws on the work of a broad range of philosophers including Dewey, Eisner, Greene, Hume, Plato, Kant, Langer, Read and Schiller. The book aims to show how attempts to justify art as a tool for societal and individual improvement fail in advocating art education. Ultimately she claims that the arts should be taught because children have the right to receive art education. That right stems from the unique nature of art.

Contents

Series Editor's Introduction
Introduction: An Apology for Art Education
1. Curricular Exclusion of Art: Plato and Aristotle on the Dangers of Art
2. Can Art History Be Taught? Plato and Hume on Objectivity and Subjectivity in Art Education
3. The Grand Promises of Art to Society: The Ethical Justification of Schiller and Read
4. Susanne Langer's Formalist Perspective on the Social Value of Art
5. The Cognitive Justification of Art Education: Elliot Eisner
6. The Alternative: Kant and Dewey on the Justification of Art Education from an Aesthetic Viewpoint
Conclusion
Bibliography
Index

最近チェックした商品