News Across Media : Production, Distribution and Consumption (Routledge Research in Journalism)

個数:
電子版価格
¥9,934
  • 電子版あり

News Across Media : Production, Distribution and Consumption (Routledge Research in Journalism)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 198 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138911734
  • DDC分類 070.1

Full Description

News production, distribution and consumption are in rapidly changing due to the rise of new media. This book examines how these processes become more and more interrelated through logics of dissemination, sharing and co-production. These changes have the potential to affect the criteria of newsworthiness as well as existing power structures and relations within the fields of journalism and agenda setting. The book discusses changing logics of production, from citizens' as well as journalists' perspectives, examines distribution and sharing as a link between but also an intrinsic part of production and consumption, and addresses the changing logics of consumption. Contributors place such changes in a historical perspective and outline challenges and future research agendas.

Contents

Introduction: Emerging Patterns of News Production and Consumption across Media. Chapter One: 'Random Acts of Journalism' Redux: News and Social Media. Chapter Two: Intermedia Agenda Setting: Political Journalists' Source Hunting on Social Media. Chapter Three: Citizen Participation and Remediation across Media. Chapter Four: Breaking News and Engaging Users: User Images and the Contruction of Presence in Television Coverage of Extreme Weather. Chapter Five: The Evolution of News Consumption: A Structurational Interpretation. Chapter Six: Changing Forms of Cross-Media News Use in Western Europe and Beyond. Chapter Seven: News Consumption Across Media: Tracing the Revolutionary Uptake of Mobil News. Chapter Eight: The Social Sharing of News: Gatekeeping and Opinion Leadership on Twitter. Chapter Nine: Are You Paying Attention?: Keeping Up with News in Daily Life

最近チェックした商品