Attention, Balance and Coordination : The A.B.C. of Learning Success (2ND)

個数:
電子版価格
¥10,887
  • 電書あり

Attention, Balance and Coordination : The A.B.C. of Learning Success (2ND)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 448 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781119164777
  • DDC分類 370.152

Full Description

An updated edition of the definitive handbook on the physical basis for learning for professionals involved in education and child development, written by the respected author of acclaimed titles in the field.



A comprehensive overview of the relationship between neuromotor maturity and physical development on learning outcomes and behaviour in childhood and later life
Explores why early reflexes are important, their functions in early development, their effects on learning and behavior if retained, and the possible effects on other aspects of development
Brings together a specialist body of knowledge and makes it accessible to anyone involved in treating the symptoms of specific learning difficulties and emotional problems.
Includes new information on the role of the vestibular system in anxiety and agoraphobia, a new chapter of case studies, and an Epilogue placing the INPP Method in a broader scientific context

Contents

About the Author vii

About the Contributors ix

1 Windows on the Brain 1

2 The Significance of Primitive and Postural Reflexes 29

3 Primitive Reflexes of Position 65

4 Primitive Tactile Reflexes 99

5 Postural Reflexes 127

6 Use of the INPP Screening Questionnaire 149

7 Postnatal Factors Using the INPP Questionnaire 191

8 The Development of the Vestibular-Cerebellar Theory 227

9 The Effects of Neuromotor Immaturity in Adults and in Adolescents 259

10 Development of the INPP Method—from Theory to Fact 295

11 Other Factors in Specific Learning Difficulties 307

12 Missed and Misdiagnosis 345

Appendix 1 365

Appendix 2 377

Glossary of Terms 379

Bibliography 385

Index 407