The Art of Counterpoint from Du Fay to Josquin

個数:

The Art of Counterpoint from Du Fay to Josquin

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 392 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781107184596
  • DDC分類 781.30902

Full Description

This book transforms our understanding of a fifteenth-century musical revolution. Renaissance composers developed fresh ways of handling musical flow in pursuit of intensifications, unexpected explosions, dramatic pauses, and sudden evaporations. A new esthetics of opposition, as this study calls it, can be contrasted with smoother and less goal-oriented approaches in music from before - and after - the period ca. 1425-1520. Casting wide evidentiary and repertorial nets, the book reinterprets central genres, theoretical concepts, historical documents, famous pieces, and periodizations; a provocative concluding chapter suggests that we moderns have tended to conceal the period's musical poetics by neglecting central evidence. Above all the book introduces an analytical approach sensitive to musical flow and invites new ways of hearing, performing, and thinking about music from Du Fay to Josquin.

Contents

Introduction; Part I. Starting Points: 1. An esthetics of opposition that privileges intensification, deintensification, and dramatic arcs-and what came before and after; 2. A discursive vacuum; Part II. Tinctoris's Varietas: 3. Defining terms; 4. Varietas as an esthetic paradigm; 5. Tinctoris knew the repertoire; 6. Pieces exemplifying varietas; Part III. Fundaments of the Art: 7. The parameters; 8. Affordances of four- and five-voice texture; 9. Sacred genres; 10. The formes fixes; Part IV. The Art in Action: 11. Some songs by Du Fay; 12. Peaks, valleys, and flow in Ockeghem's sacred music; 13. Busnoys, Josquin, and the Hurricane Osanna; 14. Seven awesome endings; 15. Pater Noster across the esthetic divide; 16. The art of counterpoint in performance; Appendices: 1. Tinctoris's rules of counterpoint; 2. Rough guide to the late fifteenth-century cyclic mass; Bibliography; Index of Compositions; General Index.