Frame-By-Frame Stop Motion : The Guide to Non-Puppet Photographic Animation Techniques (3RD)

個数:

Frame-By-Frame Stop Motion : The Guide to Non-Puppet Photographic Animation Techniques (3RD)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 14 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032835396
  • DDC分類 777.7

Full Description

This third edition of Frame‑by‑Frame Stop Motion is an up‑to‑date review of non‑puppet stop motion techniques. The reader will not only learn how to execute these techniques through descriptive chapters but also experience them with the carefully designed exercises included at the end of this book. There are many other aspects of filmmaking including design, sound, cinematography, lighting, and animation principles that make this a thorough study in non‑puppet stop motion. The animation of people, objects (not designed to be animated), light painting, time‑lapse, and downshooting are popular approaches to animation practice around the globe. This edition includes insights from the author, an experienced stop motion puppet and non‑puppet animator, as well as filmmakers from Japan to Eastern Europe to Argentina and North America. There are many aspects to this edition that should appeal not only to animators but also to photographers, live‑action filmmakers and those interested in expanding their repertoire in the filmmaking arena. Included are examples of filmmaking critiques and a wide variety of applications of photographic animation. Frame‑by‑Frame Stop Motion is the only resource of its kind.

Contents

Chapter 1: What are the Possibilities?, Chapter 2: Shooting Frame by Frame, Chapter 3: Pixilation, Chapter 4: Time Lapse, Chapter 5: Cinematography, Lighting and Composition, Chapter 6: Objects, People & Places, Chapter 7: The Multi-plane Downshooter, Chapter 8: A Sense of Drama, Chapter 9: Rhythm and Flow, Chapter 10: Post-production Techniques, Chapter 11: Massaging Frames in the Edit, Chapter 12: Exposure to the Market

最近チェックした商品