Making Cinelandia : American Films and Mexican Film Culture before the Golden Age

個数:

Making Cinelandia : American Films and Mexican Film Culture before the Golden Age

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 277 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780822356417
  • DDC分類 791.430973

Full Description

In the 1920s, as American films came to dominate Mexico's cinemas, many of its cultural and political elites feared that this "Yanqui invasion" would turn Mexico into a cultural vassal of the United States. In Making Cinelandia, Laura Isabel Serna contends that Hollywood films were not simply tools of cultural imperialism. Instead, they offered Mexicans on both sides of the border an imaginative and crucial means of participating in global modernity, even as these films and their producers and distributors frequently displayed anti-Mexican bias. Before the Golden Age of Mexican cinema, Mexican audiences used their encounters with American films to construct a national film culture. Drawing on extensive archival research, Serna explores the popular experience of cinemagoing from the perspective of exhibitors, cinema workers, journalists, censors, and fans, showing how Mexican audiences actively engaged with American films to identify more deeply with Mexico.
 

Contents

A Note on Translations and Film Titles xi
Prólogo (Prologue) xiii
Acknowledgments xv
Introduction 1
Part I. The Yanqui Invasion 17
1. U.S. Motion Picture Companies Go South of the Border 19
2. American Movies, Mexican Modernity: The Cinema as a National Space 47
3. In Lola's House: Fan Discourse in the Making of Mexican Film Culture 85
Part II. Border Crossings 121
4. La Virgen and La Pelona: Film Culture, Border Crossing, and the Modern Mexican Woman 123
5. Denigrating Pictures: Censorship and the Politics of U.S. Film in Greater Mexico 154
6. Al Cine: Mexican Migrants Go to the Movies 180
Conclusion 215
Abbreviations 223
Notes 225
Bibliography 279
Filmography 303
Index 309

最近チェックした商品