What Every Teacher Should Know about Instructional Planning

個数:
電子版価格
¥3,653
  • 電書あり
  • ポイントキャンペーン

What Every Teacher Should Know about Instructional Planning

  • ウェブストア価格 ¥4,643(本体¥4,221)
  • Corwin Press Inc(2003/12発売)
  • 外貨定価 US$ 23.95
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 84pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 128 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780761931201
  • DDC分類 371.3028

Full Description

The essential guide to lesson planning in the standards-based classroom!

Use this clear-sighted guide to keep your focus on what your students need to know and be able to do. Based on state-of-the-art research, this guide will take you from pre-planning through reflection, evidence of learning, and teaching for transfer to real-life situations. Topics include:



Pre-planning tools and backward design
Using standards
Building effective declarative objectives
Designing behavioral objectives
Helping students organize and store knowledge
Evidence of learning: Do they understand? Can they use the information?          
Planning meaningful learning experiences
Building connections between old and new knowledge
Putting lesson planning into practice
Specific parts of the lesson
Declarative knowledge, procedural knowledge, and reflection
Building a model for lesson planning
Vocabulary pre-test, post-test, and summary
Bibliography and Index

 

 

Contents

About the Author
Introduction
Vocabulary Pre-Test
1. The Principles of Instructional Planning
2. Using Standards as a Guide
3. What do Students Need to Know About Declarative Knowledge?
4. What Should Students be Able to do With the Knowledge?
5. Where is the Evidence of Learning?
6. How do We Plan Meaningful Learning Experiences?
7. Putting Planning into Practice
8. Building a Model for Lesson Planning
Glossary
Vocabulary Post-Test
Bibliography
Index