エンツォ・トラヴェルソ『一人称の過去:歴史記述における「私」』(英訳)<br>Singular Pasts : The 'I' in Historiography

個数:

エンツォ・トラヴェルソ『一人称の過去:歴史記述における「私」』(英訳)
Singular Pasts : The 'I' in Historiography

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780231203982
  • DDC分類 907.2

Full Description

Today, history is increasingly written in the first person. A growing number of historical works include an autobiographical dimension, as if writing about the past required exploring the inner life of the author. Neither traditional history nor autobiography, this hybrid genre calls the norms of the historical profession into question. In search of new and creative paths, it transgresses a cardinal rule of the discipline: third-person narration, long considered necessary to the objective analysis of the past.

Singular Pasts offers a critical account of the emergence of authorial subjectivity in historical writing, scrutinizing both its achievements and its shortcomings. Enzo Traverso considers a group of contemporary historians, including Ivan Jablonka, Sergio Luzzatto, and Mark Mazower, who reveal their emotional ties to their subjects and give their writing a literary flavor. He identifies a parallel trend in literature, in which authors such as W. G. Sebald, Patrick Modiano, Javier Cercas, and Daniel Mendelsohn write their works as investigations based on archival sources. Traverso argues that first-person history mirrors contemporary ways of thinking: such writing is presentist and apolitical, perceiving and representing the past through an individual lens. Probing the limits of subjective historiography, he emphasizes that it is collective action that produces social change: "we" instead of "I." In an epilogue, Traverso considers the first-person writing of Saidiya Hartman as a counterexample. A wide-ranging and illuminating critique of a key trend in humanistic inquiry, Singular Pasts reconsiders the notion of historical truth in a neoliberal age.

Contents

Introduction
1. Writing in Third Person
2. The Pitfalls of Objectivity
3. Ego-History
4. Short Inventory of "I" Narratives
5. Discourse on Method
6. Models: History Between Film and Literature
7. History and Fiction
8. Presentism
Acknowledgments
Notes
Index

最近チェックした商品