オックスフォード版 コンピュータ音楽ハンドブック<br>The Oxford Handbook of Computer Music (Oxford Handbooks)

個数:

オックスフォード版 コンピュータ音楽ハンドブック
The Oxford Handbook of Computer Music (Oxford Handbooks)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 624 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780195331615
  • DDC分類 786.76

基本説明

From music cognition to pedagogy to sociocultural analyses, this Handbook situates computer music in the broad context of its creation and performance across the full range of issues that crop up in contemorary discourse in the field.

Full Description

Since the first musical tones were produced on a computer in 1950, composers of computer music have produced a major body of creative works, and today the field has its own canon and accepted modes of analysis and pedagogy. As technologies improve and become increasingly available, the cost of performances - both live solo and networked - and studio composition have fallen sharply.

The Oxford Handbook of Computer Music fills this gap by providing a state-of-the-art cross-section of the most field-defining topics and debates in the field of computer music today. A unique contribution to the field, it situates computer music in the broad context of its creation and performance across the full range of issues - from music cognition to pedagogy to sociocultural analyses - that crop up in contemporary discourse in the field. It focuses not only on art music, but also on the important movements of microsonics, the computer DJ, and computer-interactive performance more broadly

Contents

ROGER T. DEAN; SECTION I: SOME HISTORIES OF COMPUTER MUSIC AND ITS TECHNOLOGIES; DOUGLAS KEISLAR; PAUL DOORNBUSCH; PETER MANNING; SECTION II: THE MUSIC; JAMES HARLEY; ROGER T. DEAN; SECTION III: SOUNDING OUT; TREVOR WISHART; TIM PERKIS; SIMON EMMERSON; SECTION IV: CREATIVE AND PERFORMANCE MODES; WAYNE SIEGEL; GARTH PAINE; ATAU TANAKA; PETER LENNOX; HAZEL SMITH; NOAM SAGIV, FREYA BAILES AND ROGER T. DEAN; DAVID WORRALL; NICK COLLINS; JON MCCORMACK, ALICE ELDRIDGE, ALAN DORIN AND PETER MCILWAIN; SECTION V: COGNITION AND COMPUTATION OF COMPUTER MUSIC; GERAINT A. WIGGINS, MARCUS T. PEARCE AND DANIEL MULLENSIEFEN; MICHAEL CASEY; SECTION VI: SOUNDING OUT; GEORGE E. LEWIS; PAULINE OLIVEROS; FREYA BAILES AND ROGER T. DEAN; SECTION VII: CULTURAL AND EDUCATIONAL ISSUES; MARY SIMONI; LEIGH LANDY; JORAN RUDI AND PALMYRE PIERROUX; APPENDIX; A CHRONOLOGY OF COMPUTER MUSIC AND RELATED EVENTS; PAUL DOORNBUSCH; CONTRIBUTORS; INDEX

最近チェックした商品