Taiwan Cinema, Memory, and Modernity

個数:
電子版価格
¥17,124
  • 電子版あり

Taiwan Cinema, Memory, and Modernity

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 279 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789811335662
  • DDC分類 791

Full Description

This book investigates the aesthetics and politics of Post/Taiwan-New-Cinema by examining fifteen movies by six directors and frequent award winners in international film festivals. The book considers the works of such prominent directors as Edward Yang, Tsai Ming-liang and Chang Tsuo-chi and their influence on Asian films, as well as emergent phenomenal directors such as Wei Te-sheng, Zero Chou, and Chung Mong-hong. It also explores the possibility of transnational and trans-local social sphere in the interstices of layered colonial legacies, nation-state domination, and global capitalism. Considering Taiwan cinema in the wake of globalization, it analyses how these films represent the socio-political transition among multiple colonial legacies, global capitalism, and the changing cross-strait relation between Taiwan and the Mainland China. The book discusses how these films represent nomadic urban middle class, displaced transnational migrant workers, roaming children and younggangsters, and explores how the continuity/disjuncture of globalization has not only carved into historical and personal memories and individual bodies, but also influenced the transnational production modes and marketing strategies of cinema.

Contents

Introduction.- The Visible and the Invisible: Edward Yong's Taipei Trilogy.- The Ruin, Body, and Time-image in Tsai Ming-Liang's Films: The Wayward Cloud, What Time Is It There, and I Don't Want to Sleep Alone.- Colonial Reminiscence, Japanophilia Trend, and Taiwanese Grassroots Imagination in Cape No. 7.- Mourning Love: Queer Performativity and Transformation in Zero Chou's Spider Lilies and Splendid Float.- Aesthetics of Violence and Elegy for the Young: Chang Tsuo-chi's Gang Trilogy.- Repressed Memories and the Unhomely in Chung Mong-hong's Children Trilogy.

最近チェックした商品