Conceptualizing and Contextualizing Higher Education with Chinese Characteristics : Ontological and Epistemological Dimensions (Perspectives on Rethinking and Reforming Education)

個数:
電子版価格
¥22,833
  • 電子版あり

Conceptualizing and Contextualizing Higher Education with Chinese Characteristics : Ontological and Epistemological Dimensions (Perspectives on Rethinking and Reforming Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 158 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789811334733
  • DDC分類 378

Full Description

This book provides a fresh and unique overview of the modernization and internationalization of Chinese higher education, focusing on Chinese higher education from 1949 to 2018. It presents the Ontological Positivism Model (Conceptualization-Explicit-Formal-Share), concentrating on concepts of Chinese higher education.
The book is intended for scholars and researchers in the field of comparative higher education, administrators and stakeholders in education management and graduate students majoring in higher education.

Contents

Foreword.- Acknowledgements.- Section 1 Ontological Framework of Chinese Characteristic Higher Education.- Chapter 1 Introduction on Ontological Dimension.- Chapter 2  Comparing Western and Eastern Ontological Philosophy of Higher Education.- Chapter 3 Ontologically Conceptualizing Chinese Characteristic Higher Education.- Section 2 Epistemological Framework of Chinese Characteristic Higher Education.- Chapter 4  Mapping  Chinese  Characteristic Higher Education.- Chapter 5  Chinese Characteristic Education Strategy (1949-2018).- Chapter 6  Chinese Characteristic Talent Cultivation.- Chapter 7  Chinese Characteristic Leadership & Management.- Chapter 8 Chinese Characteristic Instructions and Curriculum.- Chapter 9  Trends and Implications of Chinese Characteristic Higher Education Reform.- Chapter 10  Issues and Strategy of Chinese Characteristic Faculty Academic Innovation.- Section 3 Conceptualizing and Contextualizng Chinese Characteristic Higher Education: Interviews of Chinese Experts.- Chapter 11 Conceptualizing and Contextualizing Chinese Higher Education: Interviews with Experts.

最近チェックした商品