Educational Research with Our Youngest : Voices of Infants and Toddlers (International Perspectives on Early Childhood Education and Development) (2011)

個数:

Educational Research with Our Youngest : Voices of Infants and Toddlers (International Perspectives on Early Childhood Education and Development) (2011)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789400737518
  • DDC分類 372

Full Description

Interpreting the voices of under three year olds is central to early childhood education. Yet entering into their life-worlds is fraught with challenges and unrealised possibilities. This ground-breaking book generates a dialogue about the multiple ways researchers have exploited a range of methods for approaching, accessing, understanding and interpreting infant voice. Each chapter explores the kinds of ethical considerations and dilemmas that may arise in this process. The book itself represents a chorus of international voices (researchers, children, teachers and parents), all adding to a discussion about various circumstances, dilemmas and possibilities involved in doing research with our youngest. This book is an essential read for researchers and teachers alike who seek to 'listen' and 'see' very young children with fresh ears and eyes.

Contents

Foreword.- Prologue.- 1. Introduction: Giving Words to Children's Voices in Research.- 2. Two Steps Back: Using Bourdieu's Theory of Practice to Explore Observer Identity and Presence.- Commentary.- 3. Investigating Morality in Toddler's Life-worlds.- Commentary.- 4. "Seeing" the toddler: Voices or Voiceless.- Commentary.- 5. Embodied Voices and Voicing Embodied Knowing: Accessing and Developing Young Children's Aesthetic Movement Skills.- Commentary.- 6. "Visual Vivencias": A Cultural-Historical Theorisation of Researching with Very Young Children.- Commentary.- 7. Taking a "Generous" Approach in Research with Young Children.- Commentary.- 8. "Lived Observation": The Experience of Being a Body-Subject-Observer Among Body-Subject-Toddlers.- 9. Conclusion: Lessons Learnt and Future Provocations.- Index.     

最近チェックした商品