中国独立系映画史1988-2008年<br>Postsocialist Conditions : Ideas and History in China's 'Independent Cinema', 1988-2008 (Ideas, History, and Modern China)

個数:

中国独立系映画史1988-2008年
Postsocialist Conditions : Ideas and History in China's 'Independent Cinema', 1988-2008 (Ideas, History, and Modern China)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 472 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789004385542
  • DDC分類 791.430951

Full Description

In Postsocialist Conditions: Idea and History in China's "Independent Cinema," 1988-2008, WANG Xiaoping offers a comprehensive survey and trenchant critique of China's "Independent Cinema" by the sixth-generation auteurs. By showing the multi-valence of the postsocialist conditions in contemporary Chinese society, their films articulate a new cultural-political logic in postsocialist China, which is also the logic of the market in this era of neoliberal transformation, brought about by the forces of marketization since the late 1980s.
The directors laudably show the spirits of humanism and the humanitarian concerns of the underclass, yet the shortage and repudiation of class analysis prohibits the artists from exploring the social contradictions and the cause of class restructuration.

Contents

Contents

Acknowledgments

List of Illustrations

Introduction: Articulating the Logic of China's Postsocialist Society in the Era of Neo-Liberal Transformation

1 China in Transition: Jia Zhangke's "Hometown Trilogy"

2 Postmodern Anomie or Postsocialist Alienation?

3 Problematic Narration of the Historical Experience of Working Class

4 Portraying the Abject and the Sublime of the Subaltern

5 Exhibiting the Confusion and Melancholy of Artists

6 Women's Changing Destiny in the Post-Revolutionary Fantasyland

7 In the Name of Love: Ideology of the Elite Class

8 Whither China? Wang Chao's "China Trilogy"

Conclusion: On the Historicity of the Sixth-Generation Auteurs and China's "Independent" Cinema

Filmography

Selected Bibliography

Index

最近チェックした商品