Summary : Manor-Preis-Ausstellung 2018 im Kunsthaus Pasquart (2018. 164 S. 100 Abb. 29 cm)

個数:

Summary : Manor-Preis-Ausstellung 2018 im Kunsthaus Pasquart (2018. 164 S. 100 Abb. 29 cm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783906803685

Full Description

SUMMARY by Swiss artist Manuel Burgener is a companion piece to his 2018 Manor Prize show at the Kunsthaus Pasquart in Biel, Switzerland. The idea behind this artist's book is to undertake a fundamental examination of the purpose of an exhibition catalogue. It asks whether an artwork, especially a sculpture, can be documented at all in the form of a readable depiction.

Burgener claims that photographic documentation fails to encompass the ambient space of an exhibition, showing merely the purely formal photographic aspect of that space. Instead of representing the experience of moving through a show, the setting of the camera lens alters the perspective, making it harder to identify an object or an installation.

Burgener takes an artistic stance in forgoing conventional documentation of his exhibition and instead giving it an autonomous form of its own within a book. In an attempt to render the very essence of his work rather than showing its placement in space, the four- color offset print is almost entirely covered with a white UV print. In the improvised printing process, the artist added flaws to the white coating to emphasize the overlaid print and to give it a haptic texture. What is highly experimental about this book is that the color shining through the interstices affords us fleeting glimpses of the exhibition itself, even as we simultaneously experience the metaphor of its illegibility.

最近チェックした商品