Early Computer Science Education - Goals and Success Criteria for Pre-Primary and Primary Education (Wissenschaftliche Untersuchungen zur Arbeit der Stiftung "Haus der kleinen Forscher" 9) (2023. 338 S. 240 mm)

個数:

Early Computer Science Education - Goals and Success Criteria for Pre-Primary and Primary Education (Wissenschaftliche Untersuchungen zur Arbeit der Stiftung "Haus der kleinen Forscher" 9) (2023. 338 S. 240 mm)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783847426462

Full Description

The book describes goals and success criteria of early computer science education at pre-primary and primary school age. Two expert reports specify pedagogical content dimensions of computer science education and give recommendations for the further development of the "Haus der kleinen Forscher" Foundation's offerings. The implementation of these professional recommendations in the programmes of the "Haus der kleinen Forscher" Foundation is also described.

In their expert report, Nadine Bergner, Hilde Köster, Johannes Magenheim, Kathrin Müller, Ralf Romeike, Ulrik Schroeder and Carsten Schulte specify the pedagogical and content-related target dimensions of computer science education at early childhood education and care centres, after-school centres, and primary schools. In addition to a theoretical basis for various target dimensions, the authors discuss the success criteria for effective and efficient early computer science education in practise. They also give recommendations for the further development of the „Haus der kleinen Forscher" Foundation's offerings and scientific monitoring of the work of the Foundation in the field of computer science. In their expert recommendation, Nadine Bergner and Kathrin Müller describe a selection of informatics systems for children at early childhood education and care centres and primary schools and give suggestions for particularly suitable systems and their use in pre-primary and primary education on the basis of expert criteria.

The English version is a partially revised edition of "Stiftung Haus der kleinen Forscher (Hrsg.) (2018). Frühe informatische Bildung - Ziele und Gelingensbedingungen für den Elementar- und Primarbereich. Wissenschaftliche Untersuchungen zur Arbeit der Stiftung „Haus der kleinen Forscher" (Band 9). Opladen, Berlin, Toronto: Verlag Barbara Budrich. The information has been updated to new developments and offerings of the "Haus der kleinen Forscher" Foundation.

最近チェックした商品