Overcoming the Deficit View of the Migrant Other : Notes for a Humanist Pedagogy in a Migration Society (2021. 101 S. 210 mm)

個数:

Overcoming the Deficit View of the Migrant Other : Notes for a Humanist Pedagogy in a Migration Society (2021. 101 S. 210 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783847424819

Full Description

What contribution can a humanistic pedagogy make in the context of a migration society? The author uses three examples to illustrate the deficit-oriented pressure to assimilate that foreigners are often subjected to: the Chicago School of immigration studies, the "2008 Integration Plan" of the Austrian federal state of Salzburg, and Hartmut Esser's phases of integration. The illustrative critique of these models is primarily based on Edward W. Said's theory of "othering", Zygmunt Bauman's diagnoses of modernity, and the socially critical reflections of Max Horkheimer and Theodor W. Adorno. In this way, the author develops components for a humanistic education within a migration society, presenting it as a universalistic alternative to the prevailing particularistic approaches in contemporary educational theory.

Contents

I. Einleitung
II. Defizitorientierter Zwang zur Assimilation für Fremde:
Die Chicagoer Schule der Immigrationsforschung, Hartmut Essers assimilative Integrationskonzeption, das Salzburger Landesintegrationskonzept 2008
II.1. Die Chicagoer Schule der Immigrationsforschung
II.2. Hartmut Essers Integrationsstufenplan
II.3. Das Salzburger Landesintegrationskonzept 2008
III. Kritik am defizitorientierten Zwang zur Assimilation für Fremde:
Edward Wadie Saids Dekonstruktion eines essentialisierenden Othering sowie Zygmunt Baumans Gesellschaftsdiagnosen zu „flüssiger" Fremdheit
III.1. Edward Wadie Saids Dekonstruktion „inferiorer Identität"
III.2. Zygmunt Baumans „flüchtige" Fremdheitskonstruktionen
IV. Ergebnisse für eine humanistische Pädagogik in der Migrationsgesellschaft
IV.1. Humanismus und Pädagogik
IV.2. Spezifische Herausforderungen an die Pädagogik
IV.3. Die Angst vor dem Fremden
IV.4. Inklusion und Fremdheit
IV.5. Abschließende Gedanken
V. Resümee
VI. Bibliographie

最近チェックした商品