Emergence of Modality in Late Medieval Song: : The Cases of Du Fay and Binchois (Salzburger Stier Bd.8) (2013. 292 S. 235 mm)

個数:

Emergence of Modality in Late Medieval Song: : The Cases of Du Fay and Binchois (Salzburger Stier Bd.8) (2013. 292 S. 235 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783826052385

Description


(Text)
Analytical approaches to late medieval polyphony are by and large still in their earliest developments and their sheer variety and richness is testifi ed by a publication such as Mark Everist (ed.), Music before 1600, Oxford: Blackwell Reference, 1992, one of the very few, by the way, to be specifi cally devoted to pre-baroque music. Many analysts tackling 14th/16th-century polyphony have often taken very strong theoretical stances as preconditions for work, ranging from Christian Berger's systematic superposition of the hexachordal system onto contemporary theories of the modes to Harry Powers' rejection of modality as a viable analytical tool for polyphony. An alternative approach would be one that does not lose touch with contemporary modal theories and at the same time strives to attain a satisfactory understanding of the working of this repertory based on the music itself. A practical application is to systematically search for an important mode-defi ning concept, such as fourth and fifth species, and how these shape and characterise the melodic articulation of polyphony. The present work practically undertakes this approach via a survey of the complete songs of Guillaume Du Fay and Gilles Binchois, with detailed analyses of a large selection of pieces.
(Author portrait)
"Laurea" degree in musicology (Bologna, Prof. Franco A. Gallo, 1996); D. Phil in music (Oxford, Prof. Reinhard Strohm, 2004). Scholarly activity in Jena-Weimar (2004-5), Trondheim (2006-7) and London (2007-9). Presently active at Salzburg University.

最近チェックした商品