Everything at Once : Postmodernity, 1967-1992 (2023. 288 S. 350 Abbildungen. 28 cm)

個数:

Everything at Once : Postmodernity, 1967-1992 (2023. 288 S. 350 Abbildungen. 28 cm)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783777442761

Full Description

Holding up a mirror to the present, the exhibition homes in on our current conflicts - from right-wing populism to identity politics. It allows us to ask, from the distance of a generation, what time we are actually living in. Is Postmodernity really over - or are we in the middle of it?

The year 1967 marked the beginning of our present: Modernism, which had presumed that everything could be sorted out through equal housing, furniture and rights for all, was abandoned, and from its ruins a bizarre, eccentric world was born. Architects declared the amusement park the new ideal city; designers shook off the yoke of good taste, and the conflict between the two dominant political systems gave way to the struggle for self-realisation. New media synchronised the globe, and images became the arena in which contests for style and recognition were waged. Showcasing spectacular examples of design, architecture, cinema, pop, philosophy, art and literature, the exhibition chronicles the dawn of the information society, the unleashing of the financial markets, the great age of subcultures, disco, punk and techno-pop, shoulder pads and Memphis furniture. It also chronicles the sudden surge in the construction of museums, the new temples of art and culture, to which we owe the largest exhibit, the Bundeskunsthalle itself. When the Bundeskunsthalle opened in 1992, the Cold War was over, and Francis Fukuyama published his famous book, in which he proclaimed 'the end of history' as such. Thirty years later, it is clear that history did not come to an end, and Postmodernism is once again a matter of considerable debate.

最近チェックした商品