Trend Management : How to Effectively Use Trend-Knowledge in Your Company (Business Guides on the Go) (2ND)

個数:

Trend Management : How to Effectively Use Trend-Knowledge in Your Company (Business Guides on the Go) (2ND)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 123 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783662707975

Full Description

This book offers a concise introduction to trend management in companies, demonstrating how effective trend management can help you understand future developments and make informed decisions. Key business decisions often rest on assumptions about future market trends, customer behavior, and emerging technologies that drive new products. The book details established methods such as trend studies and trend radars, explaining both their methodology and application. Practical tips are provided to help integrate these insights into a company's operational processes, emphasizing that trend management is only successful when it results in positive change.

Whether you're a newcomer or an experienced trend manager, this book provides a wealth of ideas for identifying opportunities and risks early on, and for expanding your company's strategic options.

The second edition has been updated with the latest developments, including the use of artificial intelligence in trend management, and introduces new methodological approaches such as the futures triangle and the futures wheel.

Contents

Chapter 1. About Trends in General.- Chapter 2. Excursus: Dealing with Fuzzy Information.- Chapter 3. Trend Analysis in Companies.- Chapter 4. Trend Research: Collecting Trend Information.- Chapter 5. Trend Analysis: Understanding Effects.- Chapter 6. Excursus: Thinking Traps in Trend Analysis.- Chapter 7. Trend Study: In-Depth Analysis of a Trend.- Chapter 8.- Trend Radar: Overview of Relevant Trends.- Chapter 9.- Trend Management as a Corporate Function.- Chapter 10.- A Word in Closing.

最近チェックした商品