"Europe" turned local - the local turned European? : Constructions of "Europe" in Social Studies curricula across Europe (Europa lernen. Perspektiven für eine Didaktik europäischer Kulturstudien .2) (2012. 344 S. 21 cm)

個数:

"Europe" turned local - the local turned European? : Constructions of "Europe" in Social Studies curricula across Europe (Europa lernen. Perspektiven für eine Didaktik europäischer Kulturstudien .2) (2012. 344 S. 21 cm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 344 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783643902580

Full Description


This book draws theoretically and methodologically from the sociology of curriculum, educational policy, and comparative education to meta-analyze the findings of nine separate studies exploring constructions of "Europe" in the secondary school curricula of Social Studies from a number of countries: Germany, Greece, France, Poland, Cyprus, Sweden, Ireland, and Northern Ireland, as well as the Autonomous Community of the Basque Country (Spain). The objectives of the book are threefold: first, to explore constructions of "Europe" and "European identity-citizenship" in these countries' curricula; second, to explore whether, and, if so, how these findings indicate a "Europeanization" of national curricula; and third, to discuss the similarities, differences, continuities, discontinuities, and tensions identified when comparing these curricula. (Series: Europa lernen. Perspektiven fur eine Didaktik europaischer Kulturstudien - Vol. 2)

最近チェックした商品