Fragen im Religionsunterricht : Unterrichtsideen zu einer schülerfragenorientierten Didaktik (2013. 164 S. mit 27 Abbildungen. 205 mm)

個数:

Fragen im Religionsunterricht : Unterrichtsideen zu einer schülerfragenorientierten Didaktik (2013. 164 S. mit 27 Abbildungen. 205 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783525776162

Full Description

The authors develop didactics that are geared towards student questions and provide numerous method suggestions for promoting, addressing, and taking practical considerations of "real", authentic student questions into religious instruction. In addition to a detailed introduction to didactics and methodology geared towards student issues, numerous teaching ideas are offered from primary to lower secondary level. These show in a practical way how religious instruction can be organized around the questions of wisdom, suffering, church and faith or the meaning of life. On the basis of tried and tested teaching projects and practical examples, possibilities are shown how to deal with pupil questions, how to search for (possible) answers and how to convey to learners that a (correct) answer does not always exist.

最近チェックした商品