The Development of the Alternative Black Curriculum, 1890-1940 : Countering the Master Narrative

個数:
電子版価格
¥5,871
  • 電子版あり

The Development of the Alternative Black Curriculum, 1890-1940 : Countering the Master Narrative

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 143 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783319914176
  • DDC分類 375.001

Full Description

This book examines black intellectual thought during from 1890-1940, and its relationship to the development of the alternative black curriculum in social studies. Inquiry into the alternative black curriculum is a multi-disciplinary project; it requires an intersectional approach that draws on social studies research, educational history and black history. Exploring the gendered construction of the alternative black curriculum, Murray considers the impact of Carter G. Woodson and W.E.B. DuBois in creating the alternative black curriculum in social studies, and its subsequent relationship to the work of black women in the field and how black women developed the alternative black curriculum in private and public settings.  

Contents

Chapter 1. Moving Beyond Biography: Critical Race Theory and the Construction of the Alternative Black Curriculum in Social Studies.- Chapter 2. Black Curriculum in Social Studies: A Textual Reading of When Truth Gets a Hearing.- Chapter 3. Resisting the Master Narrative: Building the Alternative Black Counter-Canon.- Chapter 4. Exploring the Purposes and Foundations of Black Teacher Preparation: 1890-1940.- Chapter 5. Dialogical Spaces: Innovative Practices and the Development of the Alternative Black Curriculum in Social Studies, 1890-1940.- Chapter 6. Conclusion. 

最近チェックした商品