Transdisciplinarity in Mathematics Education : Blurring Disciplinary Boundaries

個数:

Transdisciplinarity in Mathematics Education : Blurring Disciplinary Boundaries

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 279 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783319875989
  • DDC分類 370

Full Description

The book explores various facets of transdisciplinarity in mathematics education and its importance for research and practice. The book comprehensively outlines the ways that mathematics interacts with different disciplines, world views, and contexts; these topics include: mathematics and the humanities, the complex nature of mathematics education, mathematics education and social contexts, and more. It is an invaluable resource for mathematics education students, researchers, and practitioners seeking to incorporate transdisciplinarity into their own practice.

Contents

Part I. Interdisciplinary Approaches in Mathematics Education.- Chapter 1.Euclidean Exploration of Geometry in Islamic Art.- Chapter 2.The Hidden Musicality of Math Class:A Transdisciplinary Approach to Mathematics Education.- Chapter 3. Using Children's Literature to Enhance Math Instruction in K-8 Classrooms.- Section 2: Complexity, Difference and/in Mathematics Education.- Chapter 4. Complexity as a Discourse on School Mathematics Reform.- Chapter 5. Opening a Space of/for Curriculum: The Learning Garden as Context and Content for Difference in Mathematics Education.- Part 3. Mathematics for the Common Good.- chapter 6. Transdisciplinarity, Critical Mathematics Education, Eco-Justice, and the Politics to Come.- Chapter 7.Using a Mathematics Cultural Resonance Approach for Building Capacity in the Mathematical Sciences for African American Communities.- Chapter 8. Still Warring After All These Years: Obstacles to a Transdisciplinary Resolution of the Math Wars.- Part IV. Indigenous and Transformational Mathematical Knowledge.- Chapter 9. Echoed Rememberings: Considering Mathematics and Science as Reconciliation.- Chapter 10. Gendered? Gender-neutral? Views of Gender and Mathematics Held by the Canadian General Public.- Part V. Re-formulating, Re-presenting, and Re-defining Mathematical Knowledge and the Curricula.- Chapter 11. Borrow, Trade, Regroup, or Unpack? Revealing How Instructional Metaphors Portray Base-ten Number.- Chapter 12.Mathematics and Movement.- Chapter 13. Examining the Development of a Transdisciplinary Collaboration.

最近チェックした商品