19世紀アメリカの学校建築とカリキュラム<br>School(house) Design and Curriculum in Nineteenth Century America : Historical and Theoretical Frameworks

個数:
電子版価格
¥17,223
  • 電子版あり

19世紀アメリカの学校建築とカリキュラム
School(house) Design and Curriculum in Nineteenth Century America : Historical and Theoretical Frameworks

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 214 p.
  • 商品コード 9783319785851

Full Description

This book examines the formative relationship between nineteenth century American school architecture and curriculum. While other studies have queried the intersections of school architecture and curriculum, they approach them without consideration for the ways in which their relationships are culturally formative—or how they reproduce or resist extant inequities in the United States. Da Silva addresses this gap in the school design archive with a cross-disciplinary approach, taking to task the cultural consequences of the relationship between these two primary elements of teaching and learning in a 'hotspot' of American education—the nineteenth century. Providing a historical and theoretical framework for practitioners and scholars in evaluating the politics of modern American school design, the book holds a mirror to the oft-criticized state of American education today.

Contents

Chapter 1. Introduction.- Chapter 2. From Origin to Modernity: A Brief History of American School Design.- Chapter 3. Hotspot of Change: Case Studies in 19th Century Rhode Island.- Chapter 4. Structuring Sociality: School Design as Cultural (Re)production.- Chapter 5. Conclusion. 

最近チェックした商品