行動科学調査における方法論的誤りを防ぐために<br>Counteracting Methodological Errors in Behavioral Research

個数:
電子版価格
¥18,917
  • 電子版あり

行動科学調査における方法論的誤りを防ぐために
Counteracting Methodological Errors in Behavioral Research

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 376 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783319743523

Full Description

This book describes methods to prevent avoidable errors and to correct unavoidable ones within the behavioral sciences. A distinguishing feature of this work is that it is accessible to students and researchers of substantive fields of the behavioral sciences and related fields (e.g., health sciences and social sciences). Discussed are methods for errors that come from human and other factors, and methods for errors within each of the aspects of empirical studies. This book focuses on how empirical research is threatened by different types of error, and how the behavioral sciences in particular are vulnerable due to the study of human behavior and human participation in studies. Methods to counteract errors are discussed in depth including how they can be applied in all aspects of empirical studies: sampling of participants, design and implementation of the study, instrumentation and operationalization of theoretical variables, analysis of the data, and reporting of the study results. Students and researchers of methodology, psychology, education, and statistics will find this book to be particularly valuable. Methodologists can use the book to advice clients on methodological issues of substantive research.

Contents

1 Introduction.- 2 Probability sampling.- 3 Nonprobability sampling.- 4 Random assignment.- 5 Propensity scores.- 6 Situational bias.- 7 Random measurement error.- 8 Systematic measurement error.- 9 Unobtrusive measurements.- 10 Test dimensionality.- 11 Coefficients for bivariate relations .- 12 Null hypothesis testing.- 13 Unstandardized effect sizes.- 14 Pretest-posttest change.- 15 Reliability.- 16 Missing data.- 17 Outliers.- 18 Interactions and specific hypotheses.- 19 Publishing.- 20 Scientific misconduct.

最近チェックした商品