Postharvest Quality Assurance of Fruits : Practical Approaches for Developing Countries

個数:

Postharvest Quality Assurance of Fruits : Practical Approaches for Developing Countries

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 265 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783319369549
  • DDC分類 664

Full Description

This book presents a comprehensive study of the handling of fresh fruits in the developing world from harvesting to the shelf. With annual losses ranging from 30-40% due to lack of knowledge on proper handling practices and value addition, this book's information on postharvest handling and quality testing is crucial for reducing these losses and improving the quality and safety of fresh fruits in these areas. With its added focus on marketing and organized retail aspects, Postharvest Quality Assurance of Fruits: Practical Approaches for Developing Countries covers the entire range of fruit handling, from transportation and packaging to quality assessment and commercial preparation.

In presenting a fully comprehensive outline of the factors affecting postharvest quality and marketability of fruits, this work lays the foundation for understanding the proper storage, transportation and packaging methods to prevent losses and increase quality. With its study of prevailing marketing systems, supply chains and retail methods, the book presents the complete picture for the postharvest handling of fruits in the developing world.

Contents

Introduction.- Factors Affecting Postharvest Quality of Fresh Fruits.- Factors Affecting Marketing of Fruits.- Growing Areas and Harvesting Season of Commercially Important Fruits.- Commercial Quality of Fruits: Part I.- Commercial quality: Part II.- Preparation of Fruits for the Market.- Packaging of Fresh Fruits.- Storage of Fresh Fruits.- Prevailing Marketing Channels and Marketing Systems.- Supply Chain and Marketing Channels of Fruits.- Mode of Transportation of Fresh Produce.- Commercial Quality Assessment of Important Fruits.- Non-destructive Quality Analysis of Fruits.

最近チェックした商品