数学教育と人類学<br>MULTIMATHEMACY: Anthropology and Mathematics Education

個数:
電子版価格
¥9,567
  • 電子版あり

数学教育と人類学
MULTIMATHEMACY: Anthropology and Mathematics Education

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 190 p.
  • 商品コード 9783319262536

Full Description

This book defends that math education should systematically start out from the diverse out-of-school knowledge of children and develop trajectories from there to the Academic Mathematics   tower of knowledge. Learning theories of the sociocultural school (Vygotsky and on) are used here, and ethnographic knowledge from around the world is shown to offer a rich and varied base for curricula. The book takes a political stand against the exclusively western focus  in OECD analyses and proposals on math education. 
This book aims
at agents in education and social actions in every cultural environment. But it
is also attractive to mathematicians, anthropologists and other specialists. It
offers a broad and scholarly view of knowledge and culture and a very
original  transcultural and transdisciplinarian approach to education.

Ubiratan D'Ambrosio, UNICAMP/Universidade Estadual de Campinas, Brazil

Contents

Foreword.- Introduction. What ifs.- Worldview: sphere and worldview.-Part I: The general context of education.- 1. Education in a post-industrial world.- 2. Math education and culture: learning theories.- Part II: Epistemological questions on AM and EM.- 3. Foundational issues? Whitehead s Multiperspectivalness.- 4. Language and thought.- Part III: Ethnomathematics and education.- 5. Multimathemacy and education: general principles.- 6. Learning formal thinking in a culture-specific context.- 7. Combined mathematical operations: Locating and representing, measuring, designing, traditional building, archaeological digging, dancing, computer designing, storytelling, buying and selling.- 8.  Education in a school context.- 9. General conclusions.- 10. Appendix: Human Beings as Learners-in-Context: A Motor for the Capability Approach.- Bibliography.

最近チェックした商品