比較教育研究:アプローチと方法(第2版)<br>Comparative Education Research : Approaches and Methods (Cerc Studies in Comparative Education) (2ND)

個数:

比較教育研究:アプローチと方法(第2版)
Comparative Education Research : Approaches and Methods (Cerc Studies in Comparative Education) (2ND)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 453 p.
  • 商品コード 9783319055930

Full Description

Approaches and methods in comparative education are of obvious importance, but do not always receive adequate attention. This second edition of a well-received book, containing thoroughly updated and additional material, contributes new insights within the longstanding traditions of the field.

A particular feature is the focus on different units of analysis. Individual chapters compare places, systems, times, cultures, values, policies, curricula and other units. These chapters are contextualised within broader analytical frameworks which identify the purposes and strengths of the field. The book includes a focus on intra-national as well as cross-national comparisons, and highlights the value of approaching themes from different angles. As already demonstrated by the first edition of the book, the work will be of great value not only to producers of comparative education research but also to users who wish to understand more thoroughly the parameters and value of the field.

Contents

List of Tables.- List of Figures.- Abbreviations.- Preface.- Introduction: Mark BRAY, Bob ADAMSON & Mark MASON.- I: DIRECTIONS.- 1. Actors and Purposes in Comparative Education: Mark BRAY.- 2. Scholarly Enquiry and the Field of Comparative Education: Mark BRAY.- 3. Quantitative and Qualitative Approaches to Comparative Education: Gregory P. FAIRBROTHER.- II: UNITS OF COMPARISON.- 4. Comparing Places: Maria MANZON.- 5. Comparing Systems: Mark BRAY & Kai JIANG.- 6. Comparing Times: Anthony SWEETING.- 7. Comparing Race, Class and Gender: Liz JACKSON.- 8. Comparing Cultures: Mark MASON.- 9. Comparing Values: Wing On LEE & Maria MANZON.- 10. Comparing Policies: Rui YANG.- 11. Comparing Curricula: Bob ADAMSON & Paul MORRIS.- 12. Comparing Pedagogical Innovations: Nancy LAW.- 13. Comparing Ways of Learning: David A. WATKINS & Jan VAN AALST.- 14. Comparing Educational Achievements: Frederick LEUNG & Kyungmee PARK.- III: CONCLUSIONS.- 15. Different Models, Different Emphases, Different Insights: Mark BRAY, Bob ADAMSON & Mark MASON.- Contributors.- Index.

最近チェックした商品