Metaphor in Foreign Language Instruction (Applications of Cognitive Linguistics [ACL] 42) (2022. VIII, 289 S. 21 b/w ill., 42 b/w tbl. 230 mm)

個数:

Metaphor in Foreign Language Instruction (Applications of Cognitive Linguistics [ACL] 42) (2022. VIII, 289 S. 21 b/w ill., 42 b/w tbl. 230 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783110777376

Full Description

Exploring the role that metaphor plays in our linguistic and conceptual systems from a Cognitive Linguistics (CL)-oriented perspective has attracted a great deal of attention for the past three decades. The analysis of the applications of some theoretical tenets of CL (mainly the notion of linguistic motivation) has been particularly fruitful in foreign language (L2) instruction. However, despite some important research findings related to the presentation of word meanings as systematically connected, metaphor is still rarely included as an important part of language courses designed for L2 learners.



This volume explores the important role of metaphor in L2 instruction by presenting both theoretical accounts and empirical studies into the topic. Part I comprises four theoretical chapters that touch upon issues of continuing relevance to the discipline (e.g. why metaphor is relevant for L2 learners and how it can be effectively taught) and introduce areas in need of further research (metaphor in L2 instruction in languages other than English or metaphor and young L2 learners). Part II consists of eight empirical studies that illustrate methodological challenges and best practices when analyzing metaphor in real L2 contexts.

最近チェックした商品