Sense and Sensitivity : Difference and Diversity in Higher Education Classrooms (Cultural Identity Studies)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Sense and Sensitivity : Difference and Diversity in Higher Education Classrooms (Cultural Identity Studies)

  • ウェブストア価格 ¥18,224(本体¥16,568)
  • Verlag Peter Lang(2013/05発売)
  • 外貨定価 US$ 84.60
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 330pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 250 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783039118694
  • DDC分類 378.1982

Full Description

This edited volume examines aspects of teaching and learning in situations where community or ethnic division may impact negatively on classroom experience and behaviour in tertiary education. The book considers cases from four locations where marked divisions in the wider society exert a continuing influence on the student body: Northern Ireland, England, France and the United States of America. All of these countries share certain underlying principles of governance and freedom as well as historical interconnections, but have within them particular groups characterized by various levels of separation and distrust. The sociohistorical context relevant to each case is outlined, followed by a discussion of the attitudes, opinions and reactions of the learners concerned. The volume concludes with a consideration of pedagogical approaches that may help to bridge difference and foster a more positive atmosphere. Although this study focuses on particular community environments, the techniques highlighted by contributors may be useful in any classroom setting where a heterogeneous mix of individuals has the potential to lead to dissension and conflict.

Contents

Contents: Seamus Dunn/Valerie Morgan: Ulster and the Legacy of Divided Schooling - Elisabeth Lillie: Students in Class: Division and Interaction - Gill Cressey: White Elephant: 'Race' in Higher Education Social Sciences Classrooms in the West Midlands of England - Elisabeth Lillie: Voices from the Multi-ethnic University in France - Elisabeth Lillie: Unequal Beginnings: Minority Access to Higher Education in the Land of the American Dream - Terrell L. Strayhorn/J. Terrell Lockett: Discussing Race Matters in the College Classroom - Marty Meinardi/Sue Norton: The United Colours of Etiquette: Interculturality in the Higher Education Classroom - Elisabeth Lillie: Teaching Across Diversity: Creating Inclusion, Overcoming Division.

最近チェックした商品