Curriculum in Context : Partnership, Power and «Praxis» in Ireland

個数:
  • ポイントキャンペーン

Curriculum in Context : Partnership, Power and «Praxis» in Ireland

  • ウェブストア価格 ¥25,807(本体¥23,461)
  • Verlag Peter Lang(2009/11発売)
  • 外貨定価 US$ 119.80
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 468pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 438 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783039115358
  • DDC分類 379.1550941

Full Description

This critical analysis locates Irish curriculum policy and practice in their broader socio-cultural and policy contexts. Such an analysis is particularly necessary at a time when Irish schools are experiencing unprecedented waves of curriculum reform in a context where substantive curriculum debates rarely occur. The book explores the implications of these contextual factors for 'official' understandings of and attitudes towards curriculum, with particular reference to the experiences of the curriculum development agencies, recent curriculum reforms and the nature of Irish curriculum contestation and discourse. Education and curriculum policy-making are considered from the perspectives of economic growth, social inclusion, policy fragmentation and the prevailing representational model of partnership. The study identifies the tensions that inevitably arise in attempting to achieve both quality and equality in education, and offers some alternatives to the prevailing contractual model of accountability. The author draws on his own long experience of curriculum development and evaluation and on interviews with key players in Irish curriculum decision-making.

Contents

Contents: Socio-cultural and political contexts of curriculum - Curriculum discourse, debate and contestation - Curriculum policy and practice - Advantages and disadvantages of partnership approach to policy making including legitimation - Education for human and social capital - Influence of technical interests - Curriculum fragmentation - Models of accountability - Balancing quality and equality in education - Importance of leadership - Recent developments in curriculum policy and practice.

最近チェックした商品