Introduction to Kalophony, the Byzantine "Ars Nova" : The «Anagrammatismoi» and «Math mata» of Byzantine Chant (Studies in Eastern Orthodoxy .1) (2014. XX, 331 S. 225 mm)

個数:

Introduction to Kalophony, the Byzantine "Ars Nova" : The «Anagrammatismoi» and «Math mata» of Byzantine Chant (Studies in Eastern Orthodoxy .1) (2014. XX, 331 S. 225 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 331 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783034309127

Full Description


The anagrams, or more generally, the mathemata and morphologically related kalophonic forms of Byzantine melopoeia, constitute the artistic creations by which Psaltic Art is known in all its splendour and becomes an object of admiration. Kalophony as ars nova was born following the recovery of the city of Constantinople after the Latin occupation of Byzantium (AD 1204-1261) during the long reign of Andronicus II (1282-1328) and reached its final form in the first half of the fourteenth century. During the years 1300-1350, four key composers and teachers of the Psaltic Art imposed a new attitude of melic composition on the preexisting forms and designated new compositional techniques dominated by the beautifying kallopistic element. They created new compositions in the new spirit of kallopismos and musical verbosity. This new musical creation was christened with the term kalophony and this period is the golden age of Byzantine Chant.Originally published under the title Hoi anagrammatismoi kai ta mathemata tes byzantines melopoiias (1979 plus seven reprints), this publication thoroughly investigates and reveals for the first time the entire magnitude of Byzantine kalophony with its individual forms, serving as a systematic introduction to the Greek Byzantine music culture and that of the Byzantine Psaltic Art at the height of its expression.

Contents

Contentsform of the Mathematarion - The tradition of the kalophonic melos - The analysis of the Mathematarion - Incipits of the anagrams and mathemata in the Mathematarion transcribed by Chourmouzios - Reproduction of the kalophonic sticheron from the feast of the transfiguration.

最近チェックした商品