China-Africa Higher Education Engagement : New Models for South-South Development (2025. xix, 196 S. XIX, 196 p. 35 illus., 19 illus. in color. 235 mm)

個数:
電子版価格
¥26,023
  • 電子版あり

China-Africa Higher Education Engagement : New Models for South-South Development (2025. xix, 196 S. XIX, 196 p. 35 illus., 19 illus. in color. 235 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 188 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783032036704

Description


(Text)

This book explores China s expanding role in global higher education, analyzing its development models in the Global South through initiatives such as the Forum on China-Africa Cooperation (FOCAC) and China's Belt and Road Initiative (BRI). Centering on African and BRI-country students at China s first and only China-Africa International Business School, it offers fresh theoretical and empirical insights. Drawing on rich data, this book examines China s alternative aid approaches and philosophies, students motivations, post-graduation aspirations, and their interpretations of the Chinese Dream. Highlighting the economic and political implications of China-Africa higher education ties, it provides a timely analysis and actionable recommendations for policymakers, educators, and researchers. An essential resource for understanding China-Africa higher education and China s development model.



(Table of content)

1. Introduction.- 2. Understanding China-Africa Engagement as South-South Cooperation.- 3. Research Methodology.- 4. Field Research at the China-Africa International Business School.- 5. A discussion on China s Model and China-Africa Higher Education Cooperation.- 6. Conclusion.- References.- Appendix A-W.

(Author portrait)

Yi Sun, Ph.D. in International and Comparative Education from the University of Massachusetts Amherst, USA, is currently an Assistant Professor at Zhejiang Normal University s Institute of African Studies (College of African Area and Country Studies), China. With over 15 years of experience in international higher education and a Master s degree in Applied Linguistics, her research interests encompass China Africa higher education, the African diaspora in China, and China s model in international education. She publishes in both English and Chinese and collaborates on research projects with scholars globally.



最近チェックした商品