深田芳史(著)/留学における社会的学習:共に築いた第二言語アフィニティ空間の長期的研究からのナラティヴ<br>Social Learning in Study Abroad : Narratives from a Longitudinal Study of Co-constructed L2 Affinity Spaces

個数:
電子版価格
¥24,021
  • 電子版あり

深田芳史(著)/留学における社会的学習:共に築いた第二言語アフィニティ空間の長期的研究からのナラティヴ
Social Learning in Study Abroad : Narratives from a Longitudinal Study of Co-constructed L2 Affinity Spaces

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 335 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783031810435

Full Description

This book explores how international students construct target language- (TL-) mediated social spaces for socializing. The author asks what factors either prevent or promote the construction of TL-mediated socializing opportunities by international students, how such students can grow both as TL learners/speakers/users and as people throughout their TL-mediated socializing, and how international students' socializing, and their affective states during socializing, change across time during their stay in the host country. He analyses international students' TL-mediated socializing and its co-construction primarily within the conceptual frameworks of situated learning (Lave & Wenger, 1991) and affinity space (Gee, 2004), with additional insights from peripheral/marginal participation (Wenger, 1998), scaffolding (Wood, Bruner, & Ross, 1976), identity (re-)construction (Norton, 2000), and Discourse (Gee, 2012). This book proposes concrete educational and pedagogical implications, based on the findings, which will be meaningful for both educational institutions and educators involved in study abroad programs or education. It will also be of interest to students and scholars in related academic fields including Applied Linguistics, Language Education, Sociolinguistics and Pragmatics. 

Contents

Chapter 1.- Introduction: International Students' Target Language (TL)-mediated Socializing Landscape.- PART I.- BUILDING BRIDGES: SOCIAL NETWORKING DYNAMICS AMONG INTERNATIONAL STUDENTS DURING SA.- Chapter 2.- The Changing Social Landscape of SA.- Chapter 3.- Patterns of Connection: Unveiling Students' Socializing Styles.- Chapter 4.- Creating Comfortable TL-Mediated Affinity Spaces in Diverse Social Contexts.- PART II.- FROM CHALLENGES TO TRIUMPHS: CO-CONSTRUCTING TL-MEDIATED SOCIAL SPACES.- Chapter 5.- Understanding the Challenges: Preventing Factors of TL-Mediated Socializing.- Chapter 6.- Cultivating Connections: Facilitators for Enhancing TL-Mediated Socializing.- PART III.- UNFOLDING TL-MEDIATED AFFINITY SPACES: EXPLORING LANGUAGE, IDENTITY, AND CONNECTION THROUGH STUDENT NARRATIVES.- Chapter 7.- Yuri's SA Narrative in the U.K.- Chapter 8. Taku's SA Narrative in the U.S.- Chapter 9.- Chisato's SA Narrative in the U.S.- Chapter 10.- Discussions and Reflections: Synthesizing Insights.- Chapter 11.- Concluding Thoughts: Recap and Future Avenues.

最近チェックした商品