教育調査のナラティブ<br>Narratives in Educational Research : Methodological Perspectives (2024)

個数:

教育調査のナラティブ
Narratives in Educational Research : Methodological Perspectives (2024)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 219 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783031683497

Full Description

This edited volume focuses on narratives and diverse narrative approaches in the field of education. It discusses the concept of narrative and its boundaries as well as illustrates in detail the many ways of producing and analyzing diverse narrative research materials. Its chapters provide rich examples of oral, written, and visual narratives produced in peer interviews and group discussions as well as via creative writing and photographs. Various narrative ways of analyses are applied. The book reflects on research ethics, the position of the researcher and collaboration between participants and researchers as well as between researchers, also cross-culturally. By exploring and illustrating innovative ways to conduct research on and with narratives in the educational field, the book is a great resource for researchers and students in the field of education, social sciences and humanities.

Contents

Chapter 1. Introduction.- Part I. Researcher Positionings and Positioning Analysis.- Chapter 2. Examining Cross-Cultural Spaces and Researcher Positions in Narrative Research.- Chapter 3. Accounts of Ruptures and Narrative Positioning in Qualitative Follow-Up Research.- Part II. Peer Interviews and Analysing Peer Narration.- Chapter 4. Peer Interviews as a Narrative Research Method.- Chapter 5. Analysing Narration in a Peer Group.- Part III. Visual and Embodied Ways of Narrating.- Chapter 6. Exploring the Use of Pre-Service Teachers' Visual Narratives to Study Emotions.- Chapter 7. Studying the Embodied Nature of Children's Narration.- Part IV. Creative Writing and Analysis.- Chapter 8. Creative Writings, Creative Analysis: Exploring Narrative Ways to Analyse Teachers' Writings.- Chapter 9. Narrating Teachers' Professional Development: Arts-Based Creative Expression in Educational Research.- Part V. Rhetoric and Comprehensive Perspectives on Narratives.- Chapter 10. Analyzing Burkean Rhetoric in Pre-Service Teachers' Identity Narratives.- Chapter 11. Making Sense of Narrativity.- Part VI. Concluding Thoughts.- Chapter 12. Narratives in Educational Research and Practice: A Thoughtful Embrace and Critical Nurturing.

最近チェックした商品