Organizational Learning in the Age of Data (Eai/springer Innovations in Communication and Computing)

個数:

Organizational Learning in the Age of Data (Eai/springer Innovations in Communication and Computing)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 307 p.
  • 商品コード 9783030748685

Full Description

This book discusses the impact of advanced information technologies, such as data processing, machine learning, and artificial intelligence, on organizational decision-making processes and practices. One of the book's central themes is the interplay between human reasoning and machine logic in the context of organizational functioning, specifically, the fairly common situations in which subjective beliefs are pitted against objective evidence giving rise to conflict rather than enhancing the quality of organizational sensemaking. Aiming to not only raise the awareness of the potential challenges but also to offer solutions, the book delineates and discusses the core impediments to effective human-information technology interactions, and outlines strategies for overcoming those obstacles on the way to enhancing the efficacy of organizational decision-making.

Contents

Introduction.- Out with the Old In with the New.- Democratization of Organizations.- Organizational Dynamics and Individual Cognition.- Learning with Data: A Brief History.- Learning with Data in the 21st Century.- Managing by the Numbers.- Decision Automation.- In Machine we Trust.- Letting Go - Knowing When and How.- The Future.- Conclusion.

最近チェックした商品