How Doctors Think and Learn (2020)

個数:

How Doctors Think and Learn (2020)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 186 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030462819
  • DDC分類 610.71

Full Description

This book describes the theoretical basis for the acquisition; development and refining of professional medical skills from entry level into professional training to those developing specialist expertise. Chapters review the presently available literature on educational theory, the cognitive processes underpinning memory and learning, skill acquisition, competence and assessment and reflection. A synthesis is also presented on why a particular theoretical foundation model of professional skill acquisition should be adopted based on the current understanding of traditional educational theory, theories of cognitive development and neurophysiology.  

How Doctors Think and Learn details the theoretical basis for acquiring and developing professional medical skills and is an essential resource for all those who deliver medical education, training and professional development.

Contents

Part I: Review of the literature.- Professions.- Knowledge.- Learning.- Experiential Learning Theory.- Brain plasticity, learning and memory.- Constructivism and Objectivism.- Skill.- Competence.- Assessment and Appraisal.- Tacit Knowledge.- Theories of Action.- Reflection.- Part II: Synthesis.- Overview to synthesis.- Tacit Knowledge Revisited.- Skill, competence and assessment revisited.- Theories of Action and Transforming Thought into Action revisited.- Reflection revisited.- Part III: Conceptual Framework.- Conceptual Framework.- Part IV: Appendices.- Bloom's Taxonomy of the Cognitive Domain.- Anderson and Krathwohl's Modification to Bloom's Taxonomy.- Krathwohl's Taxonomy of the Affective Domain.- Summary of the changes from the original framework.- The Diligent Librarian.

最近チェックした商品