Anamorphic Authorship in Canonical Film Adaptation : A Case Study of Shakespearean Films (Palgrave Studies in Adaptation and Visual Culture) (2019)

個数:

Anamorphic Authorship in Canonical Film Adaptation : A Case Study of Shakespearean Films (Palgrave Studies in Adaptation and Visual Culture) (2019)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 247 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030164980
  • DDC分類 791.436

Full Description

This book develops a new approach for the study of films adapted from canonical 'originals' such as Shakespeare's plays. Departing from the current consensus that adaptation is a heightened example of how all texts inform and are informed by other texts, this book instead argues that film adaptations of canonical works extend cinema's inherent mystification and concealment of its own artifice. Film adaptation consistently manipulates and obfuscates its traces of 'original' authorial enunciation, and oscillates between overtly authored articulation and seemingly un-authored unfolding. To analyse this process, the book moves from a dialogic to a psychoanalytic poststructuralist account of film adaptations of Shakespeare's plays. The differences between these rival approaches to adaptation are explored in depth in the first part of the book, while the second part constructs a taxonomy of the various ways in which authorial signs are simultaneously foregrounded and concealed in adaptation's anamorphic drama of authorship. 

Contents

1. Introduction.- Part I: From Barthesian and Bakhtinian to Benvenistene Adaptation Studies: Theories of Film Adaptation.- 2. Dialogism and the Radical Text.- 3. Poststructuralism and the Radical Critic.- 4. The Dead Author and the Concealed Author.- Part II: The Drama of Authorship: A Taxonomy of Anamorphic Authorship.- 5. 'Fainomaic' Adaptation from the Verbal to the Visual.- 6. 'Állagmic' Adaptation from Shakespearean to Non-(/Less-)Shakespearean Settings.- 7. The Drama of Foreknowledge.- 8. The Drama of the Diegetic Author.- 9. Conclusion.

最近チェックした商品