Neoliberal Education and the Redefinition of Democratic Practice in Chicago (New Frontiers in Education, Culture, and Politics)

個数:

Neoliberal Education and the Redefinition of Democratic Practice in Chicago (New Frontiers in Education, Culture, and Politics)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 169 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030075491
  • DDC分類 303.372

Full Description

The book uses Chicago as a case study to examine the cultural politics surrounding neoliberal education policy in general and the concomitant alterations to democratic practice in particular. After juxtaposing the numerous failures of neoliberal education policy and the language of democratic norms used by those who continually double-down on these same policies, it examines four distinct but related policy arenas. Each chapter begins with a vignette of a particular example of the neoliberal education policy in action. Taken together, Taylor illuminates the anti-democratic nature of neoliberal education policy and the toll it takes on democratic practice in urban space. The book concludes with a discussion of what resistance might look like in spaces which co-opt democratic concepts for anti-democratic ends.

Contents

​Chapter 1. Democracy and the Doubling-Down of Neoliberal Reform Failure.- Chapter 2. Shifting Rationalities and Multiple Democracies: The New Meanings of Neoliberal Democracy.- Chapter 3. Differential Citizenship in Neoliberal Chicago: School Reform and the Production of Anti-Democratic Space.- Chapter 4. A Strike by Any Other Name...: Democratic Education and the Language of Hegemony.- Chapter 5. The Dissolution of Trust: Coercion and Chicago's Integral State.- Chapter 6. The Anti-Democratic Dialectic: Democratic Practices within Antagonistic Space and the Never-Ending Way Forward.- Chapter 7. Coda: Devos and the Future of Neoliberal Education Reform and Resistance in Chicago. 

最近チェックした商品